vlucht - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Ashley Kolster - WaarBenJij.nu vlucht - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Ashley Kolster - WaarBenJij.nu

vlucht

Door: ash

Blijf op de hoogte en volg Ashley

17 Juli 2014 | Curaçao, Curaçao


Ik vloog met de dreamliner. Dit is het nieuwste toestel van arkefly. Dit vliegtuig heeft de nieuwste gadgets wat betreft het verblijf aan boord. Zo hebben stoelen meer beenruimte. Zelfs voor economy class(waarikzit) en zijn de ramen voorzien van verduisteringslicht. Toen dat verteld werd zag je alle raampjes verduisteren hihih. Het verduisteringslicht houd in dat je wel gewoon naar buiten kunt kijken maar geen licht binnenkomt. Ook de handbagage bakken boven je hoofd lopen schuif af waardoor alles ruimer lijkt en de passagiers hun hoofd niet stoten tijdens het opstaan. Ook hebben ze aan boord :8 nooduitgangen, invalidetoilet en zelfs een babyverschoonruimte. Over jaja alles is nagedacht. Over een ding ben ik het eens. Het vliegt heerlijk. We hebben door de gevormde vleugels minder last van turbulentie en ons lichaam schijnt beter op het toestel te reageren.

Weer zoals elk jaar stap ik op bij gate D47. Hoe ik het doe?, geen idee maar van alle keren dat ik heb gevlogen stap ik bij deze gate op.( moet toeval zijn toch) We vlogen er 9;10 min over.
Ik zat op de 31ste rij aan het gangpad, en kon dus lekker van houding verwisselen. Samen met mij twee rijgenoten heb ik een hemelse trip beleefd. De gangsta sliep de hele tijd.En de dame naast me was een wat oudere dame. Ze klonk buitenlands en onaardig. Of dat nou aan haar accent lag of dat ze nou gewoon pissig was ben ik nog steeds niet over uit. Ik maakte kennis met dr, toen ik net geinstaleerd op me plekkie zat toen ze puffend aan kwam lopen en liep te verkondigen dat er geen plek meer was voor haar koffertje.
Toen dacht ik al; dit wordt een hemelse vlucht.

Door het lange zitten deed mijn linkerknie erg zeer. Ik kreeg kramp, waardoor ik wel verplicht rondje toilet moest doen en om de vijf minuten van houding moest verwisselen. Slapen gaat prima in de dreamliner. Ik ben zowizo al een makkelijker slapen. Ik kan overal slapen als ik moe ben. Ik werd steeds voordat de drinkronde kwam wakker.

Ook het 'swereldbekende tv schermpje in de stoel van de passagier voor je was voorzien van de coolste films. Zo heb ik de tv serie- Arrow gekeken en die film met die goochel trucs now you see me.

Tussen de middag kregen wij een heerlijke warme maaltijd voorgeschoteld. Ik koos voor pasta bolognese vegetarisch. Geloof me, het was echt goddelijk uit zo'n opwarmbakkie. Na die maaltijd viel ik in eenn diepe slaap. Ik moet minstens twee uur hebben geslapen. Want de film die ik had opgezet was net begonnen toen ik wegviel en was allang af toen ik wakker werd.

Ben mij in het vliegtuig gaan verdiepen in het Curaçao'se leven door het boekje dat Fay en Newt mij voor mijn verjaardag hadden gegeven te bestuderen. Als je het dan leest wat het land te bieden heeft. Ongeloofelijk. Dit maakte mij nog nieuwschieriger naar de omgeving, het eten, en de ongeloofelijke onderwaterwereld.

De landing verliep voorspoedig. Het is een klein vliegveld met 5gates.
Je stond ook zo buiten. Silvia, Rob, Eva en Anne wachten mij daar met ze alle op. Wat veel indrukken in zo'n korte periode. Ben helemaal onder de indruk dat er leguanen door de tuin lopen en dat het een heerlijk huis is. De verkeersregels hier zijn een tikkeltje anders dan in Nederland. Wel hebben ze Nederlandse borden. Maar rijden af en toe als gekken. Bij rood kun je gewoon nog 2 min doorrijden en van een belijning op de weg hebben ze ooit wel eens van gehoord. Het eerste wat mij deed denken aan de omgeving was dat het lijkt alsof je in turkije bent. Daar ziet het er ook zo ongeveer uit. Met de bomen en huizen.

Voor nu ga ik mij zo maar richting bed begeven om wat slaap te pakken en morgen mijn eerste stagedag te gaan beleven.
Aye yaie!

Ash


  • 17 Juli 2014 - 07:46

    Thea:

    Succes vandaag Ashley lekker genieten en nieuwe dingen leren XXX

  • 17 Juli 2014 - 08:56

    Merel Van Rongen:

    Leuk om te lezen ash en goed dat je mooi huisje hebt enzo.
    Veel succes op je eerste stagedag!

  • 17 Juli 2014 - 09:58

    Demi:

    Wauuww klinkt mooi en goes allemaal daaro! Meis geniet er met volle teugen van en see you soon my girl!!xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ashley

Actief sinds 12 Juni 2014
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 6774

Voorgaande reizen:

16 Juli 2014 - 13 Augustus 2014

Mijn eerste reis

19 Oktober 2013 - 26 Oktober 2013

New York City

03 Juli 2013 - 13 Juli 2013

Egypte: Hurghada

Landen bezocht: