First day at the office - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Ashley Kolster - WaarBenJij.nu First day at the office - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Ashley Kolster - WaarBenJij.nu

First day at the office

Door: Ash

Blijf op de hoogte en volg Ashley

18 Juli 2014 | Curaçao, Curaçao

De nacht verliep goed. Ze hadden al gezegd dat ik hoogstwaarschijnlijk midden in de nacht wakker zou worden. Ik sliep met de ramen open en de waaier aan. Dit is prima te doen! Ik werd om 3 uur snachts wakker en viel gelijk weer weg. Half 7 ging de wekker, want om half 8 begon mijn eerste stagedag. Het is ongeveer 10 minuutjes rijden met de auto. Mijn eerste indruk is dat het net op een klooster leek. En in het midden van het ziekenhuis staat een reusachtige kerk, supermooi gekleurd.(fotos volgen nog). Ze praten veel in het papiaments, soms snapte ik helemaal niets van wat zij zeiden.

Ik ben geplaatst op de adeling cardiologie, interne enn longafdeling. Lekker breed dus, dit was precies wat ik wilde. Het is hier onderverdeeld in kamers en geslacht. De mannen liggen op een kamer en dr vrouwen. Ook de afdelingenverschillen. Je hebt eerste rang(wat rijkere mensen), 2de rang en 3de rang. Op mijn afdeling lig je rustig met zn 8ten op een kamer met alleen een waaier bij je bed.
Veel dingen uit Nederland zijn hetzelfde. Zo beginnen zij om half 7 met de overdracht waarna je de zorgronde doet. Ook hier hebben zij zusterposten, spoelkeuken en medicijnkamers.
Het is wennen aan alles hoewel ik mij wel een soort van thuisvoel hier op het eiland en op de werkvloer. Talloze medicijnen waarvan ik nog nooit gehoord had opgeschreven en vooral veel geobserveerd.

Ik werk van 6:30 tot15:00 en werk van ma tot woensdag gehele dagen. Zo heb ik ook nog de kans om thuis mij te verdiepen in de dingen die ik hier leer en van het eiland te genietem. Anders zegt iedereen straks dat ik niet bruin ben en waar ik dan heb uitgehangen haha.

Na mn stage dag was ik ontzettend moe. De jetlag en de dag maakten mjj tot los. Ik ben even gaan powernappen en zijn toen met ze alle wezen eten in punda( het oude gedeelte van Curaçao).
Morgen nog een dagje stage en dan kan ook ik zeggen:' een fijn weekend'.

Bon nochi!
Ash

  • 18 Juli 2014 - 08:51

    Sarah:

    Relaxte werktijden/dagen! Meer dan genoeg vrijetijd! Geniet ervan! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ashley

Actief sinds 12 Juni 2014
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 6765

Voorgaande reizen:

16 Juli 2014 - 13 Augustus 2014

Mijn eerste reis

19 Oktober 2013 - 26 Oktober 2013

New York City

03 Juli 2013 - 13 Juli 2013

Egypte: Hurghada

Landen bezocht: